25 kronor och två äpplen rikare

 2011-06-23    00:08:55   av:Emma Hedlund
Vaknade av att IKEA ringde imorse och ville boka mig för pass men tyvärr så fungera inte tiderna så det blev inge jobb.. lite synd med tanke på att jag gärna hade jobbat. Men men, går bussarna som de gör så funderar inte alltid allt.

Lite senare på dagen fick jag ett samtal av grannen, de är två gamla systrar varav den ena fått en stroke och inte är som förut, som behövde hjälp. En av systrarna hade ramlat ute och kunde inte komma in igen så de frågade om jag inte kunde komma och hjälpa till. Vilket jag naturligtvis gjorde, även om jag börjar bli lite trött på det nu eftersom de ringer flera gånger i veckan ibland, och som vanligt fick jag något litet som tack. Denna gång blev det två äpplen och 25 kronor, man bugar och bockar.

Nej nu tror jag att jag ska kolla på Burlesque igen, den var grym!

 Nu vill jag ha sommar. Grillkvällar med vänner, tisdagsdanserna nere på ön, soliga dagar i Boulognern och bara känna att man kan njuta av sommaren.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!