Dag 2 – En person jag vill träffa just nu

 2011-06-22    13:27:10   av:Emma Hedlund

Min morfar. Min underbara morfar är dem person som jag just nu skulle vilja träffa, om det gick. Efter att han gick bort i julas så tänker jag ofta på honom och hur mycket jag saknar honom och saknar alla stunder som vi hade när mormor och han var i sommarstugan. När han lärde mig att tälja och jag fick vara vattenchefen och bestämma hur mycket och vart det skulle vattnas i landen med morötter, sockerärtor, potatis och allt annat. Hur rädd med uppspelt jag blev när han lekte lejon och morrade... Alla gånger han och mormor tog hand om mig när jag var sjuk när jag var liten och mamma var tvungen att jobba. Jag tänker ofta på hösten när vi var ute och plockade svamp innan du fick alzheimers och inte längre kunde vara ute så. Hur du kunde flera hundra svampsorter utantill och ditt super lokalsinne som gjorde att vi alltid hittade hem. Jag saknar att du alltid fanns där, jag saknar dig!

 



Jag, mormor och morfar när jag var liten <3
(Jag vet att det är en dålig bild, men tog kort på ett kort)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!