Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar

 2011-06-24    23:58:57   av:Emma Hedlund

Jag måste erkänna att jag är ganska tråkig här. Mina drömmar och önskningar och mål i livet är nog lik de flesta andras. Jag vill känna mig nöjd med livet, hitta han med stort H, gifta mig, skaffa barn, hitta ett jobb jag trivs med och känna när jag dör att jag gjort allt jag velat göra och inte ångra något. Det spelar ingen roll om jag är rik eller fattig så länge jag känner mig nöjd och har de människor som betyder mest för mig runt omkring.

Jag vill ha en stor familj, minst två tre barn, som jag vill lära att de kan bli vad som helst och att de kan göra vad de vill bara de är villiga att arbeta för det. Man får inget gratis i livet. Men samtidigt ska man ta hänsyn till sina medmänniskor, alla människor ha samma värde och att respekt är något man förtjänar inte något man får. Man ska sträva efter att få det man vill men man ska inte skada eller trycka ner andra för att få det. Helt enkelt lära dem att vara en god medmänniska. Jag vill att de ska kunna se att kärlek är något som kan vara som i en saga, att två människor kan leva tillsammans för evigt.

I mitt liv vill jag känna att jag gör en skillnad för någon, ge dem en chans till ett bra och värdigt liv. Både privat och i jobbet...

Jag känner att jag svamlar ganska mycket men jag tror att jag fått fram en någolunda bra bild av vad jag vill få ut av mitt liv :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!